4 účinné rady, jak ji maximalizovat efektvitu v kanceláři

Sedíte, sedíte a stále nic. Minuty ubíhají a vy jen nečinně hledíte do blikajícího monitoru. Znáte? Kdo by podobnou scénku nezažil? Snad každý zaměstnanec pracující v kanceláři. Symptomy ospalosti a pocit promarněného pracovní doby jsou problémem nás všech, jsou totiž nejčastějšími doprovodnými projevy syndromu vyhoření.

Jak tedy s nimi bojovat a zejména nad nimi zvítězit? Nabízíme 4 ověřené triky, které fungují.

Začněte u sebe

Nikdy nekončící termíny a šéf, který vám nedá vydechnout ani během volna, tohle všechno způsobí každému zaručeně velký stres, úzkost i nervozitu. V případě, že se ani nepohnete od svého pracovního stolu a nevíte, kde a jak nabrat nové nápady a energii či chuť do práce, není divu, že máte pocit, že se vám nic nedaří a jste nedostatečně efektivní. Jak však radí zkušení odborníci na kariérní růst, vždy máme na výběr. Zvýšit produktivitu je možné a vůbec to není tak složité, jak se to vám, dívaje do prázdného monitoru, může zdát. Jen musíte udělat jediné: Převzít kontrolu nad vlastním duševním postojem. I za cenu, že všem a vždy nevyhovíte.

Čím častěji si vědomě vyberete, jak chcete reagovat na události kolem vás, tím snadněji půjde všechno tak, jak má. A tak, abyste se cítili dobře, díky čemuž se přirozeně zvýší i vaše produktivita v kanceláři i všude jinde. Nemluvě o obecné pracovní pohodě, která tím pádem kolem vás zavládne.

S hudbou proti stresu

V případě, že prožíváte pracovní krizi, pomoci může i vhodně zvolená hudba. Naštěstí, aktuální nabídky kanceláří většinou nebrání, abyste si během práce za počítačem pustili něco příjemné a motivující. Stačí i obyčejná chytlavá písnička, která vás doslova zvedne ze židle. Toto je zaručen, rychlý a bezbolestný způsob, jak se dobít rychlou dávkou energie, která vás pozitivně nabudí a dodá naléhavě potřebnou inspiraci.

Naučte se vypnout … sebe i mobily

Nejhorší, co můžete udělat, je brát si práci i domů. Maily kontrolujete během nedělního oběda, celý den, přestože máte návštěvu či trávíte čas s rodinou, jste na telefonu, zkrátka nonstop něco pracovní řešíte. Divíte se, že se v pondělí po návratu do kanceláře cítíte vyčerpaně? Jak by také ne, vždyť jste neměli žádné volno.

Ano, je velkou devizou současné doby, že mnohé kanceláře a komerční nemovitosti nám umožňují brát si práci i domů, ale dělejme to odtud-potud. I odpočívat totiž třeba. A to v případě, že pracujete z domu, můžete jen tak, že se vypnete. Sebe a přesvědčení, že musíte být stále na příjmu. Ne, nemusíte. Ne vždy. Vypněte proto mobil i počítač a kontrolujte se, abyste si je stále nekontrolovali.

Zaměřte se na sebe

Neustále přemýšlíte o tom, jak se vám daří a zda jste lepší než kolega? Povýší vás nebo někoho jiného? Co všechno musíte udělat pro to, abyste byli nejlepší?

Pokud uvažujete takto, nikdy si neodpočinete. Tyto představy si totiž berete s sebou všude, i domů, i na dovolenou, na kterou často ani nejdete v obavě, že vás za ten čas „nepracuje“ někdo předběhne.

Vězte, že čím více soutěžíme s kolegy, kdo udělá lepší projekt či koho pochválí šéf, tím méně si věříme. Místo toho, abychom se zaměřili na to, co dělají ostatní, buďme raději proaktivní a soustřeďme se na to, co můžeme udělat pro to, abychom si splnili své dlouhodobé cíle či dávné sny. Pokud se zaměříte v první řadě sami na sebe, a ne na ostatní, budete mít rázem větší sebedůvěru, svobodu i vyšší mínění o sobě. A víte, jak to je, když si věříme my sami, i jiní nám přirozeně důvěřují.

Zdroj: poradna www.kancelare.cz

Můžete sledovat příspěvky do diskuse k tomuto příspěvku pomocí RSS 2.0 kanálu.
Můžete zanechat odpověď / trackback ze svého vlastní webu.

Zanechte komentář